jaellernej.blogg.se

väljer att vara anonym. Vill bara lätta på mitt hjärta!

Some nights

Publicerad 2012-11-13 23:40:05 i Allmänt,

Det hela började när jag var 14 år gammal. Jag fick för mig att det var häftigt att sparka på bilar, så jag gjorde det. Man kan tänka såhär i efterhand, varför jag gjorde det? Hur coolt var det egentligen? Vad fick jag ut av det?
Men jag gjorde det ändå. Tills jag blev tagen av en civilpolis. Det var då hela mitt liv vändes upp och ner. Exakt allt rasade. Jag blev hemskussad av polisen, jag var tyst exakt hela vägen fram till porten. Tills jag kom hem, jag förklarade för mamma varför två poliser hängde med hem, sedan brast allt. Jag började gråta, kunde inte få fram ett ord. Jag visste verkligen att jag hade hamnat i skiten. 
 
Pappa kom snabbt över, jag hade slutat gråta men så fort dem frågade mig varför. Så började jag gråta igen, jag "lättade" mitt hjärta, berättade exakt hur jag kände - jag hade inga vänner och kände mig ensam. Jag blev tröstad och jag fick inget utegångsförbud eller straff. De undrade istället om jag ville prata med en psykolog ifall jag behövde någon att prata med. Men jag ville verkligen inte det. 
Det var just i det ögonblicket jag bestämmde mig själv för att jag aldrig mer i exakt hela mitt liv - ska visa mig svag för någon. Med det menar jag att gråta framför någon och uttrycka mina "djupaste" tankar. 
 
För andra kanske det är konstigt att man bestämmer sig för att göra något sånt, men det är svårt att förklara varför jag just gjorde det.
 
 Det höll i 4 år.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela